لرن بلاگ

تصویر مربوط به مقاله افزایش ترافیک وب سایت

13 راهکار افزایش ترافیک وب‌ سایت و درآمدزایی بیشتر سایت

مقدمه

اگر از یک بازاریاب یا صاحب کسب‌وکار بپرسید که در دنیا چه چیزی را بیشتر دوست دارند، احتمالاً پاسخ می‌دهند: مشتریان بیشتر و در نتیجه درآمدزایی بیشتر. برای یک وب سایت چگونه می توانید به این هدف برسید؟ مسلم است که با افزایش ترافیک وب سایت می‌توانید درآمدزایی بیشتر سایت را ایجاد کنید. در واقع طبق برخی تحقیقات 61 درصد از بازاریابان می‌گویند بزرگترین چالش آنها ایجاد ترافیک و افزایش بازدیدکنندگان یک وب سایت است. راهکار افزایش ترافیک وب سایت بسیار است و به کمک آنها می‌توانید ترافیک وب سایت خود را افزایش داده و درآمدزایی بیشتر سایت را رقم بزنید. در مقاله امروز، من 13 مورد از آنها را به اشتراک می‌گذارم که تقریباً اکثر آنها رایگان هستند. پس برای دستیابی به هدف افزایش ترافیک وب سایت به صورت رایگان با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

برای ساختاردهی بهتر مقاله ما راهکارهای افزایش ترافیک وب‌ سایت را در دسته های کلی زیر تقسیم‌بندی کرده‌ایم. هر دسته شامل جزئیات بیشتری است که در جای خود شرح داده می‌شوند. این راهکارهای درآمدزایی بیشتر سایت عبارتند از:

افزایش ترافیک وب‌ سایت به کمک تولید محتوا

شما نمی توانید ترافیک وب‌ سایت بیشتری را بدون محتوا دریافت کنید. اگر قصد دارید از این بخش مقاله صرف نظر کنید، باید بدانید که نمی‌توانید هیچ یک از استراتژی‌های دیگر را بدون محتوای خوب و با کیفیت انجام دهید. در واقع تولید محتوای مناسب برای افزایش ترافیک وب‌ سایت بسیار ضروری است. لذا در ادامه 4 راهکار افزایش ترافیک وب‌ سایت به کمک تولید محتوا را آورده‌ایم:

برای کسب‌وکار خود وبلاگ داشته باشید

اول و مهمتر از همه، کسب‌وکار شما نیاز به یک وبلاگ دارد که در آن شما بتوانید به طور منظم محتوای مفید و ترجیحا طولانی را در سایت خود منتشر کنید. این مسئله را جدی بگیرید و بدانید که قابل صرف‌نظرکردن نیست.

شرکت‌هایی که وبلاگ‌نویسی می‌کنند 97 درصد لینک‌های بیشتری به وب‌ سایت‌های خود دریافت می‌کنند. طبق آماری دیگر کسب‌وکارهایی که وبلاگ دارند، 55 درصد بیشتر از کسب‌وکارهای بدون وبلاگ بازدیدکننده وب‌ سایت دارند. و این یعنی درآمدزایی بیشتر سایت.

به عنوان یک قاعده کلی باید بگوییم هر چه ارزش بیشتری در سایت خود ارائه دهید، دلایل بیشتری برای بازدید مردم از آن وجود خواهد داشت. بدون وبلاگ، انجام بسیاری از استراتژی‌های باقی‌مانده در این مقاله دشوار خواهد بود.

تمرکز بر موضوعات همیشه سبز داشته باشید

در حالی که اخبار و موضوعات پرطرفدار می‌توانند در کوتاه‌مدت ترافیک شما را افزایش دهند، اما ارزش زمان گذاشتن و تلاش را ندارند. سعی کنید محتوای سایت خود را حول موضوعاتی ایجاد کنید که همیشه مورد توجه مخاطبانتان باشد. این مقاله‌های همیشه سبز (یعنی موضوعاتی که به عبارتی تاریخ انقضا ندارند) در طول زمان ترافیک و لینک‌ها را جمع می‌کنند، به خصوص اگر آنها را به طور منظم به‌روز کنید.

برای افزایش ترافیک وب‌ سایت، در محتوای خود ویدئو بگنجانید

گرچه محتوای مبتنی بر متن همواره خوب و مطلوب است، اما ویدئو می‌تواند بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند و آنها را نسبت به موضوع علاقه‌مند کند. در اینجا چند راه برای استفاده از ویدئو برای دریافت ترافیک بیشتر وب‌ سایت وجود دارد:

  • ویدئوها را در پست‌های وبلاگ خود قرار دهید تا بتوانند در نتایج جستجوهای ویدئویی ظاهر شوند.
  • سئو یوتیوب را انجام دهید تا در یوتیوب رتبه بالاتری داشته باشید، سپس لینک‌هایی را به وب‌ سایت خود در توضیحات ویدئو اضافه کنید تا بتوانید درآمدزایی بیشتر سایت خود را رقم بزنید.
  • دکمه‌های فراخوان1call to action buttons را مستقیماً در ویدئوی خود اضافه کنید تا افراد را به سایت شما هدایت کنند.

برای محتوای خود تصاویر عالی ایجاد کنید

از ابزارهای طراحی مانند Canva برای نشان دادن مفاهیم، تجسم داده‌ها و بازسازی نمودارها در سایت و محتوای خود استفاده کنید. با این کار ممکن است سایت‌های دیگر از تصاویر شما استفاده کنند و به سایت شما پیوند دهند. به علاوه، گوگل تصاویر بیشتری را در نتایج جستجوی معمولی نشان می‌دهد و به شما فرصت‌های بیشتری برای رتبه‌بندی بهتر و افزایش مخاطب می‌دهد.

درآمدزایی بیشتر سایت به وسیله SEO بهتر

یک مشکل بزرگ در مورد تمام استراتژی های ذکرشده در بخش قبل وجود دارد. اگر کسی نتواند محتواهای سایت شما را پیدا کند، آنها ترافیک را به سایت شما هدایت نمی‌کنند. برای اینکه سایت شما در صفحه اول گوگل که 71 درصد از کلیک‌های ترافیک جستجو را جذب می‌کند، جای بگیرد، شما نیاز به یک استراتژی SEO دارید.

سئو عمل بهینه‌سازی یک سایت برای موتورهای جستجو است (از این رو بهینه‌سازی موتور جستجو نامیده می‌شود). این کار می‌تواند در نتایج جستجو برای کوئری‌های مرتبط با سایت شما اثرگذار باشد. در نتیجه سایت شما قابلیت مشاهده و دیده شدن پیدا می‌کند. در واقع تدوین استراتژی سئو مناسب برای سایت، خودش یک موضوع کاملاً مجزا است. اما در اینجا برخی اصول اولیه سئو را به عنوان چند راهکار افزایش ترافیک وب‌ سایت ذکر می‌کنیم.

افزایش ترافیک وب‌ سایت به کمک کلمات کلیدی هدف

کلمات کلیدی2Keywords کلمات و عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند و همانطور که می‌توانید تصور کنید، برخی از کلمات کلیدی بیشتر از بقیه جستجو می‌شوند. با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، می‌توانید به عنوان مثال ببینید که کلمه کلیدی ″how to increase website engagement″ تنها حدود 10 جستجو در ماه دریافت می‌کند. در حالی که عبارت ″how to increase website traffic″ حدود 300 بار در ماه جستجو می‌شود.

تصویر مربوط به انتخاب کلمه کلیدی هدف برای افزایش ترافیک وب سایت

بنابراین اگر می‌خواهید مقاله‌ای پیرامون این موضوع بنویسید، بهتر است که عبارت how to increase website traffic را به عنوان کلمه کلیدی یا عنوان مقاله سایت خود انتخاب کنید.

درآمدزایی بیشتر سایت با هدف‌مند استفاده کردن از کلمات کلیدی

به این نکته نیز باید توجه کنید که استراتژی مناسبی در استفاده از کلمات کلیدی داشته باشید. با این کار صفحه سایت خود را بهینه می‌کنید تا موتورهای جستجو بتوانند درک کنند که آن صفحه در مورد چیست و آن را در جستجوهای مرتبط رتبه‌بندی کنند. حتما کلمه کلیدی موردنظر خود را در مکان‌های زیر قرار دهید:

  • عنوان صفحه (Title tag)
  • عنوان اصلی یا H1 tag
  • حداقل دو مورد از عناوین فرعی‌تر (H2 tags)
  • به طور طبیعی در بدنه متن
  • در ۱۰۰ کلمه اول متن
  • در نام فایل‌های تصویری و متن جایگزین آنها
  • متا توضیحات (Meta description)

تصویر مربوط به استفاده مناسب از کلمات کلیدی

استفاده از لینک داخلی

هنگام ایجاد و انتشار محتوا، حتما حداقل بین 1 تا 3 لینک به صفحات دیگر سایت خود اضافه کنید. به این گونه لینک‌ها لینک داخلی3internal link گفته می‌شود. این کار به هدایت ترافیک به آن صفحات کمک می‌کند، اما فواید دیگری نیز دارد:

  • بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی‌تری در سایت شما نگه می‌دارد.
  • آنها را وادار می‌کند صفحات بیشتری را در سایت شما مشاهده کنند.
  • با سودمند بودن محتوای آن صفحات برای کاربران در حقیقت ارزش بیشتری برای سایت شما به وجود می‌آید.

همه اینها رتبه شما را بهبود می‌بخشد و باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می‌شود.

بهینه‌کردن سرعت سایت جهت افزایش ترافیک وب‌ سایت

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده که سی ثانیه منتظر بارگذاری یک صفحه وب باشید؟ برای من که نه. البته با اینترنت نامناسب قضیه فرق می‌کند! ولی با اینترنت قوی و مناسب اگر بارگذاری سایت شما برای همیشه طول بکشد، نرخ مشتریانی که از سایت شما گذشته و به سراغ سایت‌های رقیب می‌روند، بسیار بالا خواهد بود. سرعت همیشه یک عامل رتبه‌بندی بوده است، اما اکنون گوگل به این‌گونه مسائل که بر روی تجربه کاربران از بازدید صفحه تأثیرگذار است، توجه بیشتری نیز دارد. بنابراین برای افزایش ترافیک وب سایت خود باید اطمینان حاصل کنید که صفحات شما تا حد امکان از نظر فنی بهینه شده‌اند. از جمله اینکه اندازه فایل‌های تصویری، ساختار صفحه و عملکرد افزونه‌های به‌کاررفته بهینه باشد. هر چه سایت شما سریع‌تر بارگذاری شود، بهتر است.

ابزار Google’s PageSpeed Insights یکی از مواردی است که به شما در مورد عملکرد سایت امتیاز می‌دهد و پیشنهاداتی را برای بهبود پارامترهای Core Web Vitals و موارد دیگر ارائه می‌دهد. با بررسی سایت خود در این‌گونه ابزارها نسبت به بهینه‌بودن آن اطمینان حاصل کنید! در زمینه کاهش زمان پاسخ‌دهی سایت، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «چگونه زمان پاسخ‌دهی اولیه سرور را در وردپرس کاهش دهیم؟» را مطالعه بفرمایید.

تصویری از ابزار Google-PageSpeed-Insights

استمرار در تازگی مطالب سایت

حتی همیشه سبزترین محتوا نیز در طول زمان درخشندگی خود را از دست می‌دهد و تازگی محتوا یک عامل رتبه‌بندی است. حتی اگر پست شما هنوز در صفحه اول گوگل رتبه‌بندی می‌شود، از آنچه که تازه‌کردن و به‌روزکردن محتوا می‌تواند انجام دهد، شگفت‌زده خواهید شد. تاریخ انتشار جدید در صفحه نتایج موتورهای جستجو اثرگذار بوده و می‌تواند به طور قابل توجهی نرخ کلیک خوردن محتوای سایت را افزایش دهد و حتی رنکینگ شما را چند پله بالا ببرد. این یعنی همان افزایش ترافیک وب سایت که منجر به درآمدزایی بیشتر سایت می‌شود.

اما تازه‌کردن مطالب این نیست که شما فقط چند کلمه را تغییر دهید و سپس تاریخ انتشار را در مقاله خود به‌روز کنید. گوگل این کلک‌ها را می‌فهمد! پس شیطنت نکنید و به صورت جدی با انجام کارهایی نظیر موارد زیر مقاله خود را به‌روز کنید.

  • به‌روزرسانی محتوا و یا اضافه کردن اطلاعات و آمار جدید در مورد موضوع مقاله
  • جایگزین کردن تصاویر قدیمی و استفاده از تصاویر جدید برای نشان دادن بهتر مفاهیم
  • اضافه کردن پیوندهای جدید به منابع جدید با توجه به موضوع
  • اصلاح کردن لینک‌ها و تصاویر خراب و به‌هم‌ریخته

افزایش ترافیک وب سایت به کمک ابزارهای لیست‌کننده

به عنوان دهمین راهکار افزایش ترافیک وب سایت، در این بخش یاد می‌گیریم چگونه با ابزارهای لیست‌کننده یا به اصطلاح لیست‌ها، ترافیک وب سایت خود را زیاد کنیم.
دایرکتوری‌هایی برای کسب‌وکارها وجود دارند که یک منبع امیدوارکننده برای بهتر کردن ترافیک وب سایت محسوب می‌شوند. اما فقط اضافه کردن وب سایت خود به لیست این دایرکتوری‌ها برای شما کافی نیست. مهم است که لیست‌های خود را بهینه کنید تا این ابزارها بتوانند در پلتفرم‌های مربوط به خود، وب سایت شما را رتبه‌بندی کنند. در نتیجه توسط جستجوگران محلی دیده شوید.

شما می‌توانید بهترین ابزارهای لیست‌کننده وب سایت‌ها را در این مقاله پیدا کنید. اما شاید مهمترین آنها ابزار Google Business Profile باشد. زیرا لیست‌شدن به صورت بهینه در این ابزار می‌تواند به شما در رتبه‌بندی در نقشه‌های گوگل4Google Maps و جستجوی گوگل5Google Search کمک کند. ابزار فیس‌بوک نیز مهم است زیرا دومین لیست‌کننده بزرگ محسوب می‌شود.
به نکات زیر در پرکردن اطلاعات در چنین سایت‌هایی توجه کنید:

  • هر بخش موجود را حتما پر کنید.
  • دسته‌بندی کسب‌وکار خود را به شکل درستی مشخص کنید.
  • در سایت‌های مختلف ذکرشده اطلاعات خود را تا حد امکان ثابت و یکنواخت ارائه کنید.
  • توجه داشته باشید که بازخوردهای ثبت‌شده را بررسی کنید و به آنها پاسخ دهید.
  • افزودن عکسها برای سایت خود را فراموش نکنید.
  • اطلاعات خود را به طور منظم به‌روز نگه دارید.

بیشتر کردن کاربران سایت به کمک فضاهای مجازی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی با چندین مزیت همراه است که یکی از آنها افزایش ترافیک وب سایت شما است. چندین راه برای تبدیل این پلتفرم‌های عظیم به مولد ترافیک برای سایت شما وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

محتوای خود را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

اینکه تولید محتوای عالی داشته باشید و فکر کنید مردم خودشان آن محتوا را پیدا می‌کنند، اشتباه است. محتوای خود را در محبوب‌ترین کانال‌های رسانه‌های اجتماعی برای مخاطبان خود تبلیغ کنید. توییتر برای لینک‌های کوتاه و سریع ایده‌آل است، در حالی که پست‌های Google Business می‌توانند به سایت شما کمک کنند تا در نتایج جستجوی محلی نشان داده شود. اگر شما تصاویر خوبی در سایت داشته باشید، با ابزارهایی مانند Pinterest و Instagram ممکن است مخاطبان زیادی پیدا کنید.

تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی نه تنها باعث درآمدزایی بیشتر سایت شما می‌شود، بلکه هر چه مخاطبان بیشتر به محتوای شما جذب شوند، احتمال بیشتری برای دریافت بک‌لینک‌هایی6backlinks از طرف آنها وجود دارد. این مسئله (بدست آوردن بک‌لینک) خودش یک راهکار افزایش ترافیک وب سایت است.

از قابلیت‌های لینکداین7LinkedIn برای انتشار مقاله استفاده کنید

بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه‌ای جهان (لینکداین) در نوع خود یک پلتفرم انتشار ارزشمند است. شما برای بهره‌مندی حداکثری از این ابزار باید به طور منظم محتوای خوب در لینکداین منتشر کنید. انجام این کار می‌تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد، بازدیدکنندگان بیشتری را به صفحه شرکت لینکداین شما هدایت کند و شهرت شما را در صنعت مربوطه افزایش دهد. این مسائل همگی شما را به هدف خود که درآمدزایی بیشتر سایت باشد، نزدیک می‌کند.

برای افزایش ترافیک وب سایت، مطالب خود را در زمان مناسب منتشر کنید

ابزارهای موجود در رسانه‌های اجتماعی قابلیت تجزیه و تحلیل داده‌های مخاطبان را نیز دارند. می‌توانید به تجزیه و تحلیل و آمارهای رسانه‌های اجتماعی خود نیز نگاهی بیندازید تا زمان‌هایی از روز و هفته را پیدا کنید که در آنها بیشترین تعامل از سوی مخاطبان شما صورت می‌گیرد. پیوندهای پست‌های وبلاگ خود را در آن زمان‌ها به اشتراک بگذارید. با بررسی همیشگی این آمارها در صورتی که نیاز به تغییر در زمان انتشار مطالب حس می‌کنید، تغییرات لازم را اعمال کنید. همچنین می‌توانید با سرچ در مورد موضوعاتی چون بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام کی است مطالب بیشتری در این خصوص بیابید.

جمع‌بندی

در این مقاله 13 راهکار افزایش ترافیک وب سایت را ارائه کردیم. برخی از این راه‌حل‌ها مانند ایجاد وبلاگ برای سایت شاید از اولویت‌های بالاتری برخوردار باشند. برخی نیز به زمان و هزینه نیاز دارند تا نتیجه مناسبی برای سایت شما داشته باشند. همچنین توجه داشته باشید که برای بررسی سئوی سایت خود و تحلیل و آنالیز داده‌های مربوط به آن که به نوعی می‌تواند با ترافیک سایت شما نیز در ارتباط باشد، بهتر است از ابزارهای سئوی رایگان بهره ببرید. امیدواریم که با پیاده‌سازی استراتژی‌های ارائه‌شده در این مقاله بتوانید به هدف درآمدزایی بیشتر سایت برسید.

پاورقی:

  • 1
    call to action buttons
  • 2
    Keywords
  • 3
    internal link
  • 4
    Google Maps
  • 5
    Google Search
  • 6
    backlinks
  • 7
    LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

در صورتی که از خواندن مقاله فوق لذت برده‌اید، احتمالا مطالب کتاب های زیر نیز می تواند برای شما مفید باشد. توصیه لرن بلاگ آن است که چنین کتاب هایی را تهیه کرده یا در صورت وجود نسخه آنلاین، به مطالعه آنلاین آنها بپردازید: