لرن بلاگ

لیست مقالات

تصویر مربوط به مقاله عبارت WHERE در SQL

عبارت WHERE در SQL و نحوه استفاده آن

در این مقاله قصد داریم که شما کاربران عزیز را با عبارت WHERE در SQL آشنا کنیم. اگر قبلا مقاله «دستور SELECT در MySQL» را خوانده باشید، متوجه شده‌اید که برای انتخاب داده و استخراج اطلاعات در MySQL و زبان SQL از چنین دستورهایی استفاده می‌کنیم. اما خروجی دستور SELECT، تمامی سطرهای یک جدول است. اگر جدول شما کوچک باشد، شاید شما قصدتان استخراج تمامی اطلاعات جدول باشد. اما معمولا شما نمی‌خواهید تمامی سطرهای یک جدول را استخراج کنید. بلکه به دنبال اطلاعات خاصی هستید و باید بتوانید اطلاعات نامناسب را به اصطلاح فیلتر کرده و خواسته خود را بدست آورید. این همان کاری است که عبارت WHERE برای شما انجام می‌دهد. به بیان ساده ″عبارت WHERE مکانیسمی برای فیلتر کردن سطرهای ناخواسته از مجموعه نتایج شما است″. برای بررسی نحوه عملکرد این دستور با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

ادامه مطلب »
تصویر مربوط به مقاله دستور SELECT در MySQL

دستور SELECT در MySQL و نحوه استفاده آن

در این مقاله به نحوه استفاده از دستور SELECT در MySQL و زبان SQL می‌پردازیم. حتماً راجع به این دستور شنیده‌اید. در واقع در مباحث پایگاه داده برای کار با داده‌ها از دستورهای خاصی استفاده می‌شود. همچنین زبان خاصی که مختص کار با پایگاه داده است نیز وجود دارد که SQL نامیده می‌شود. یکی از اقدامات اولیه که در تعامل با پایگاه داده باید بدانید، انتخاب داده‌ها از پایگاه داده است. معمولاً در پایگاه‌های داده رابطه‌ای مانند MySQL داده‌ها در جداولی ذخیره می‌شوند. برای انتخاب و در واقع استخراج اطلاعات از این جداول در MySQL از دستورهای SELECT و SELECT FROM استفاده می‌شود. برای درک بهتر مسئله در ادامه به توضیح هر یک به همراه ذکر مثال و جزئیات مربوطه می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
تصویر بنر مقاله نرم افزار رایگان SQL

بهترین نرم‌افزار رایگان SQL و مدیریت پایگاه داده

باید گفت که SQL (Structured Query Language) یک زبان بین‌المللی مربوط به ارتباط با پایگاه‌های داده رابطه‌ای است. در واقع RDBMS یا همان سیستم‌های مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای و فرآیندهایی که در آن‌ها صورت می‌گیرد، ممکن است دارای پیچیدگی‌های گوناگونی باشند. این موضوع بستگی به قابلیت‌های ابزار پایگاه داده یا نرم‌افزار SQL که شما استفاده می‌کنید نیز دارد. امروزه ابزارهای پایگاه داده مدرن هم نیاز کاربران حرفه‌ای را برطرف می‌کنند و هم برای کاربران عادی یا تازه‌کار مناسب هستند. برخی از این ابزارها دارای رابط کاربری گرافیکی (GUI) نیز هستند. در این مقاله به بررسی چندین نرم‌افزار رایگان SQL می‌پردازیم که به شما کمک می‌کنند تعامل مناسبی با سیستم‌های پایگاه داده داشته باشید. با توجه به اینکه خود این سیستم‌های پایگاه داده از تنوّع گوناگونی برخوردار هستند و قابلیت‌ها، مزایا و محدودیت‌های متفاوتی در هر یک وجود دارد، استفاده از چنین ابزارهای پایگاه داده رایگان می‌تواند برای کاربران بسیار مفید باشد.

این محتوا تنها برای کاربران دارای پلن طلایی, پلن معمولی, و پلن نقره‌ای قابل نمایش است.
وارد شوید تعیین سطح عضویت
ادامه مطلب »
تصویر مربوط به مقاله اشتباهات رایج استفاده از Vue.js

اشتباهات رایج استفاده از Vue.js که باید اجتناب کنید

ویو جی‌اس یک فریم‌ورک جاوااسکریپتی معروف است. این فریم‌ورک به خاطر سادگی و انعطاف‌پذیری بالا شناخته شده است. همین مسئله باعث می‌شود توسعه‌دهندگان بتوانند نرم‌افزارهای تحت وب پویا و تعاملی به کمک آن ایجاد کنند. اما مشابه هر تکنولوژی دیگری Vue.js نیز نیازمند یادگیری و تمرین است. تازه‌کارها ممکن است اشتباهات رایج استفاده از Vue.js را ندانند و با مشکل مواجه شوند. در این مقاله برخی از اشتباهات رایج Vue.js را که توسعه‌دهندگان ممکن است مرتکب شوند توضیح می‌دهیم. البته نیاز است که در ابتدای مقاله ذکر شود مباحث مطرح شده برای افرادی که هیچ تجربه‌ای در استفاده از ویو جی‌اس ندارند، ممکن است کمی گیج کننده باشد. اما اگر قبلا آشنایی اولیه‌ای با این فریم‌ورک بدست آورده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده صحیح از Vue.js این مقاله را بخوانید.

ادامه مطلب »
تصویر بنر مقاله کتاب وردپرس

کتاب وردپرس، 7 کتاب مناسب برای یادگیری وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که شما به کمک آن می‌توانید یک وب‌سایت را به طور کامل بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی ایجاد کرده و مطالب مربوط به صنعت، تجارت، وبلاگ یا هر زمینه‌ای را که در آن فعلا هستید، منتشر کنید. در واقع این ابزار گزینه مناسبی برای هر حیطه کاری و تجاری است و کار کردن با آن نیز چندان دشوار نیست. اما در هر صورت برای اینکه بتوانید وب‌سایت خود را از صفر تا صد، خودتان مدیریت کنید نیاز به یادگیری نحوه کار با وردپرس دارید. خوب برای یادگیری وردپرس باید منبع یادگیری مناسب در اختیار داشته باشید. بسیاری از افراد می‌توانند این ابزار و نحوه کار با آن را به راحتی یاد بگیرند. اما اگر می‌خواهید در یک منبع جامع و به شکلی اصولی به یادگیری وردپرس بپردازید، هیچ چیز بهتر از یک کتاب وردپرس خوب نمی‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. با بررسی 7 کتاب وردپرس برتر در این مقاله همراه ما باشید.

این محتوا تنها برای کاربران دارای پلن طلایی قابل نمایش است.
وارد شوید تعیین سطح عضویت
ادامه مطلب »
تصویر مربوط به بنر مقاله نصب گیت

نصب گیت، راهنمای کامل نصب git روی ویندوز

اکنون که با خواندن مقاله گیت چیست آشنایی اولیه‌ای با این ابزار و فواید استفاده از آن بدست آورده‌اید، در این مقاله می‌خواهیم به بررسی نصب git روی ویندوز بپردازیم. مسلما اولین گام برای استفاده از git، نصب گیت است. البته همان طور که می‌دانید برای استفاده از گیت ابزارهای دارای رابط کاربری گرافیکی نیز وجود دارند. در اصطلاح این ابزارها GUI نامیده می‌شوند. اما پیشنهاد ما این است که تا زمانی که به صورت کامل با دستورهای git آشنا نشده‌اید، به سراغ استفاده از این ابزارها نروید. به هر صورت در این مقاله به صورت مفصل و با ذکر جزئیات به مراحل نصب گیت می‌پردازیم. برخی مراحل به سادگی کلیک بر روی دکمه Next بوده و توضیح خاصی نیاز ندارد. اما برای برخی مراحل نیز نیاز به ذکر توضیحات و رفع ابهام وجود دارد که به آنها پرداخته‌ایم.

ادامه مطلب »
تصویر بنر مقاله Page Authority چیست؟

Page Authority چیست؟ افزایش اعتبار صفحه سایت برای سئو

اعتبار صفحه سایت یا همان Page Authority که به اختصار با PA نیز نشان داده می‌شود، نمره‌ای است که موتورهای جستجو به صفحات وب‌‌سایت‌ها می‌دهند. در واقع در پاسخ به پرسش Page Authority چیست؟ باید بگوییم معیاری است که احتمال ظاهرشدن صفحات در نتایج جستجوی موتورهای جستجو را نشان می‌دهد. در واقع شما می‌توانید این‌ گونه تصور کنید که هر چه Page Authority برای یک صفحه وب‌سایت بالاتر باشد، موتورهای جستجو بیشتر به آن صفحه اعتماد می‌کنند و احتمال ظاهر شدن آن در رتبه‌های بالاتر، بیشتر است. این نمره اعتبار صفحه بر اساس معیارهای مختلفی ارزیابی می‌شود. یکی از این معیارها کمیت و کیفیت لینک‌هایی است که به آن صفحه سایت ارجاع می‌دهند.

ادامه مطلب »
تصویر بنر مقاله بهترین تم‌های وردپرس

بهترین تم‌های وردپرس کدامند؟ مقایسه تم‌ها (2024)

این مقاله مروری بر بهترین تم‌های وردپرس در سال 2024 است. فرقی نمی‌کند که شما در حال ساختن یک وب‌سایت جدید هستید یا آنکه می‌خواهید طرح جدیدی به وب‌سایت موجود خود بدهید. با انتخاب تم یا قالب وردپرس مناسب، تنها با چند کلیک ساده به هدف خود می‌رسید. البته پیدا کردن تم وردپرسی که مناسب نیاز‌های خودتان باشد، ممکن است کمی ‌سخت باشد. لذا ما این مقاله را نوشته‌ایم تا با مقایسه بهترین تم‌های وردپرس در سال 2024، به شما در این راستا کمک کنیم. اگرچه تم‌های وردپرس بسیار متنوع بوده و فراوان هستند، اما این مقاله مجموعه‌ای از بهترین تم‌های وردپرس را گردآوری کرده است.
در ادامه انتخاب‌های ما از میان تم‌های وردپرس را مشاهده خواهید کرد. در این لیست تم‌های رایگان وردپرس نیز وجود دارند اما اغلب این تم‌ها، ممتاز و پولی هستند. تم‌های پولی و غیررایگان دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای هستند که کاربرد آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. همچنین پشتیبانی و به‌روزرسانی‌های منظم نیز دارند.

این محتوا تنها برای کاربران دارای پلن طلایی قابل نمایش است.
وارد شوید تعیین سطح عضویت
ادامه مطلب »
تصویر بنر مقاله "گیت چیست؟"

گیت چیست؟ آموزش git و دلیل استفاده از آن

گیت چیست؟ اهمیت git، محبوب‌ترین سیستم کنترل نسخه را کشف کنید. بیاموزید که چگونه git همکاری را امکان‌پذیر می‌کند، کنترل نسخه را ساده می‌کند و از گردش کار انعطاف‌پذیر هم برای کدنویسان به صورت فردی و هم برای تیم‌های توسعه پشتیبانی می‌کند. از توسعه‌دهندگان وب گرفته تا توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی، git برای هر کسی که کد می‌نویسد یا تغییرات فایل‌ها را ردیابی می‌کند، مفید است. بنابراین همه چیز در مورد اینکه گیت چیست و چرا باید شروع به استفاده از آن کنید، در این مقاله آورده شده است. به بیان ساده آموزش git و مفاهیم اولیه و پایه آن را در این جا بررسی می‌کنیم. البته هدف ما آموزش git به شکل کامل نیست. این مقاله صرفا راهنمایی برای افرادی است که به دنبال آشنایی اولیه با git و مفاهیم و ویژگی‌های آن هستند.

ادامه مطلب »
تصویر بنر مقاله بک آپ دایرکت ادمین

بک‌آپ دایرکت‌ادمین، نحوه بک‌آپ از وب‌سایت در DirectAdmin

آیا شما نیز این جمله مشهور را شنیده‌اید؟ «پیشگیری بهتر از درمان است». به همین دلیل است که ما توصیه می‌کنیم همواره از وب‌سایت‌های خود نسخه پشتیبان یا بک‌آپ (backup) تهیه کنید. زیرا ممکن است اتفاق ناخواسته‌ای برای وب‌سایت شما رخ دهد. در واقع وب‌سایت آنلاین شما در یک هاست و به کمک یک سری قطعات سخت‌افزاری کامپیوتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد. هیچ تضمینی وجود ندارد که سایت شما 100 درصد از خطرات ایمن باشد. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی بک‌آپ دایرکت‌ادمین بپردازیم. ابتدا به این مسئله می پردازیم که «DirectAdmin چیست؟». سپس آموزش نحوه تهیه نسخه پشتیبان از وب‌سایت خود را که در محیط DirectAdmin میزبانی می‌شود، ارائه کنیم.

ادامه مطلب »
تصویر نمایشی برای مقاله وردپرس یا html

وردپرس یا html، کدام یک برای ساخت وب‌سایت بهتر است؟

شاید ساخت یک وب‌سایت کار مهیجی به نظر بیاید. فرقی نمی‌کند که قصد شما راه‌اندازی یک تجارت باشد، بخواهید خلاقیت و مهارت خود را نشان دهید یا تنها قصدتان این باشد که حضور آنلاین داشته باشید. در هر صورت تصمیم مهم و حیاتی که باید در این زمینه بگیرید آن است که از چه ابزار و تکنولوژی جهت ساختن سایت خود بهره ببرید. در واقع مسئله‌ای که در این مقاله قرار است به آن پرداخته شود، این است که آیا بهتر است از قدرت خام html به عنوان زبان پایه وب استفاده کنیم؟ یا از ویژگی‌ها و قابلیت‌های یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس بهره ببریم؟ باید گفت که پاسخ به چنین مسئله‌ای نیازمند سال‌ها تجربه و درک صحیح از دنیای وب‌سایت است. هم html و هم وردپرس، هر دو راه‌کارهای مناسبی برای ساخت وب‌سایت هستند.

ادامه مطلب »
تصویر مربوط به بنر مقاله آموزش نصب وردپرس، چگونه وردپرس را نصب کنیم؟

آموزش نصب وردپرس، چگونه وردپرس را نصب کنیم؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای معروف جهت ساختن و ویرایش کردن وب‌سایت‌ها است. آیا می‌دانستید که نزدیک به 42 درصد وب‌سایت‌ها با وردپرس ساخته می‌شوند؟ مهم نیست که هدف شما ساختن وب‌سایتی کوچک برای تجارت خودتان باشد یا اینکه نیاز به وب‌سایتی بزرگ و پیچیده داشته باشید. در هر صورت وردپرس ابزارهای مناسب جهت شروع کار را در اختیار شما قرار می‌دهد. حتی اگر شما دانش برنامه‌نویسی کافی نداشته باشید، می‌توانید از تم‌های مختلفی که توسط وردپرس ارائه می‌شود، بهره ببرید. همچنین ابزارهای وردپرسی که دارای قابلیت کشیدن و رها کردن هستند، به شما کمک می‌کنند تا سایت خود را به راحتی بسازید. در این مقاله به آموزش نصب وردپرس می‌پردازیم تا به عنوان گام نخست در استفاده از آن یاد بگیریم چگونه وردپرس را نصب کنیم.

ادامه مطلب »